Bridge walking på den gamle Lillebæltsbro

Sådan gik vores Bridge Walking og tur til Middelfart

Min kone Karina og jeg, har været en tur oppe og gå på den gamle Lillebæltsbro – det var fantastisk. Vi har tidligere gået på Harbour Bridge i Sydney, Australien – og det var en vild oplevelse.

Så vi blev selvfølgelig nød til også at prøve den danske udgave.

Vi havde hjemmefra booket billetter til at gå på den gamle Lillebæltsbro i Middelbart. Der er en masse afgange at vælge imellem, så det er let at få passet ind, til når det passer dig.

Vi havde valgt en lørdag eftermiddag kl. 14.00.

Læs også: Guide til Aarhus af Lotte Heise

Vi havde fået passet børnene ved Farmor og Farfar. Da de var afleveret, kørte vi til Middelfart til vores hotel. Vi ville tjekke ind først og så gå hen til stedet hvor vores Bridge walking skulle starte.

Vi skulle gå 4-5 km. Vil jeg tro. Men vejret var godt og vi var i god tid – så det var bare dejligt med en gå tur i skønne middelfart.

Da vi ankom, fik vi vist vores billetter og blev henvist til et opsamlingssted for vores hold.

Selve turen på den gamle Lillebæltsbro

den gamle lillebæltsbro bridge walking
Udsigten er bare fantastisk! Bridgewalking.dk

Vi blev samlet med de andre, som vi skulle op på broen med – man går i hold efter hvilket tidspunkt, man har tilmeldt sig.

Først vi kedelagtige dragter på, et headsæt og seletøj, så vi kunne blive spændt fast til broen. Man er spændt fast hele tiden – og kan dermed ikke ryge af broen.

Da vi havde ”klædt om” gik vi ned til starten af broen, som ligger et par hundrede meter væk. Vi gik op af nogle trapper og spændte os fast til broen.

Så var vi klar

Vi gik nu i samlet flok på vestsiden af broen.

man går på nogle ”små” jernriste. Så man kan kigge lige 60 meter ned.

Vi skulle ikke gå langt, førend vi kom ud over vandet og der var rigtig langt ned. Pu ha. Jeg er rimelig højdeskræk, så det her kunne jeg godt regne ud ville blive en (høj)udfordring. Men jeg var engang til et inspirerende foredrag om forandring, med Gert Rune. Han lærte mig, at det er bare med at kaste sig ud i tingene. Første skridt er det værste og herefter er det lettere. Så med det i baghovedet, gik vi ud på broen.

Det virker vildt, specielt fordi, man går på nogle ”små” jernriste. Så man kan kigge lige 60 meter ned.

Men man vænner sig hurtigt til det og kan så egentlig bare nyde gå turen.

Læs også: Vores kæreste tur til Hamborg

Der er en fantastisk udsigt og guiden er god til at fortælle hvad man kan se i det fjerne, samt lidt om broen og området.

Vi tog nogle stop undervejs og bare nød solen og den skønne udsigt. Det var godt vi tog nogle stop – for det gav os tid til at spejde lidt ud over vandet – og lige pludselig, var vi så heldig at vi så et par marsvin der svømmede i vandet. Selvom man er vildt højt oppe over vandet, var de let at få øje på.

Så det var et smukt syn, at se dem svømme i det solbeskinnede vand, mellem Middelfart og Fredericia.

Tilbage igen over broen

udsigt bridge waking den gamle lillebælts bro
Bridgewalking overgangen mellem siderne på broen. Bridgewalking.dk

Da vi havde gået en times tid, vil jeg tro, skulle vi om på den anden side af broen.

Ved at klatre op af nogle stiger, kunne vi gå hen over toppen af broen (se billedet ovenfor) og ned på en anden side.

Så var det tilbage igen.

Turen tilbage er faktisk flottere synes jeg. Vi havde en dejlig udsigt over Middelfart og fik nogle gode historier om området.

Fantastisk bridge walking

Da vi kom retur, var vi enige om at det var helt fantastisk. Det er virkelig en god tur og bestemt værd at prøve.

Når vores børn bliver store nok til at kunne prøve det – skal vi ned og prøve det igen. Det er en oplevelse de også skal have med.

Vi gik gennem skoven, langs vandet tilbage til Middelfart by. Det er en virkelig smuk tur, og du ender lige ved havnen og nogle af de restauranter og barer der ligger lige ned til vandet. Helt perfekt!

/ Mads

Fakta om Bridge Walking på lillebæltsbroen.

Adresse: Galsklintvej 4, 5500 Middelfart

Parkering: Gratis Parkering lige startstedet

Booking: https://shop.bridgewalking.dk/tickets

Pris: Fra 245 til 305 kr.

Varighed: det tager ca. 2 timer at gå turen.

Længde: Ca. 2,5 kilometer.

Højde: Du kommer til at gå 60 meter over vandet!

OBS på vejret kan udskyde eller aflyse din tur. Hvis det eks. regner eller blæser for meget.

Del denne artikel
Mads Riberholt

Jeg hedder Mads Riberholt og det er mig der skriver her på StorbyGuide.dk. At rejse er min helt store passion. Jeg elsker at komme ud i verden og opleve nye steder, kulturer og ikke mindst byer.
Mit mål med siden, er at gøre det let for dig at planlægge din rejse. Det gør jeg gennem spændende indlæg, anbefalinger af hoteller og seværdigheder, interviews og meget mere.

Abonner
Giv besked om

Email-notifikationer om svar til din kommentar er slået til som standard. Klik på -symbolet for at slå det fra.